Senioriteit is de kunst van verjonging

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!
In mijn vorige column voor MarketingTribune (editie 9, 2018) schreef ik al dat je altijd en overal kunt leren en dat met elk leermoment ook je senioriteit groeit. Gekeken vanuit de winkelbranche kun je zelfs leren als je met één oog hebt gekeken naar Frans Bauer in China, waar hij en Mariska een kijkje namen in de supermarkt van de toekomst, waar een digitaal systeem van camera’s monitort waar je bent, wat je pakt en terugzet en al communicerend met je smartphone er uiteindelijk voor zorgt dat exact datgene wat je meeneemt of nuttigt wordt afgerekend via je smartphone, want iedereen heeft uiteraard een digitale wallet. Ook seminars over Generatie Z en hoe zij de wereld bekijken, benaderen en benutten versus de generatie(s) die betuttelend op hen neerkijken en zelf de wereld uitputten in combinatie met vermakelijke educatie zoals een Victor Mids, die een knap staaltje neuromarketing in het kwadraat tentoonstelt zijn leerzaam. En dan met dat in het achterhoofd podcasts met educatieve kost beluisteren, terwijl we met de trein of binnenkort waarschijnlijk met een zelfrijdende Google-auto op weg zijn naar één van de masterclasses van Nima. De mogelijkheden zijn grenzeloos. Zo kijkt overigens Generatie Z al lang tegen de wereld aan, dus wie loopt er nu eigenlijk achter? Wijsheid komt weliswaar met de jaren, maar het is juist de kunst om te verjongen en mee te gaan met de tijd. We zijn nooit te oud om te leren en dus ook nooit te oud om te verjongen, bijvoorbeeld door te sparren tijdens een seminar met de verjongende geesten van Generatie Z - klinkt ook leuker en minder denigrerend dan starter of junior. Zij delen hun kennis graag, want sharing is caring en dat is van nature het motto van Generatie Z. Nieuwe modellen, nieuwe manieren van denken en verjongen door van elkaar en met elkaar te leren met als resultaat nieuwe inzichten en voor je het weet ligt de volgende Nima-masterclass als download klaar in de supermarkt naast de 3D-printcartridge voor een paar nieuwe schoenen en heeft Nima een eigen podcast-kanaal en lezen jullie niet mijn geschreven column, maar luisteren jullie naar de door mij persoonlijk ingesproken podcast. Hoe dan ook, ik ga voor de verjonging, want naast kennisverrijking hoop ik ook dat ik daardoor met iets minder rimpels mijn senioriteit kan tonen. Ina Oome BBA Ina! Marketing & Communicatie

Misschien ook interessant

Stelling: CX is belangrijker dan marketing

A satisfied customer is the best strategy of all!
Meer lezen

Stelling: ‘Alle Nederlandse retailers moeten uitgever worden’

Sommige consumenten waarderen misschien een minder digitale en meer traditionele aanpak. 
Meer lezen

Stelling: 'B2B marketing is moeilijker dan B2C'

Focus op positionering versus focus op branding. Het eerste wat in mij opkomt, is dat B2B marketing meer van je vraagt als het gaat over de feitelijke en vaak inhoudelijke aspecten van de dienst of het product.
Meer lezen

Stelling: Krimpflatie is oplichting van de consument

Lees de reactie van Ina Oome Miss Marketing alias Bonaire Blogger zoals gepubliceerd in Marketing Tribune. Belangrijkste quote: 'Moreel kompas lijkt volledig te ontbreken.'
Meer lezen

Miss Marketing in Marketing Tribune

Volgende week verschijnt mijn 14e bijdrage in Marketing Tribune. Het zal wel mijn eerste bijdrage zijn als Miss Marketing Bonaire c.q. Bonaire Blogger. Paar duizend kilometer verder, met flamingo's in plaats van reigers en het hele jaar rond mooi weer.
Meer lezen